nacht van Weesp....rittensport
  • StannislawStannislaw januari 2014
    Hoi allen,

Vorig jaar hebben we met een Skodaatje de Nacht van Weesp en andere ritten gereden. Kijk maar eens op www.facebook.com/skoda120lrally. Bijgaand een artikel zoals geplaatst in het Skodaclubblad.

Vanaf 1 januari is het weer mogelijk om je in te schrijven. Een unieke ervaring om eens mee te maken en enorm goed verzorgd. De kosten bedragen (voor 1 maart inschrijven) 109,50E. Daar zit de organisatie in, routeboek en rallyborden en dinerbuffet, broodjes, drinken onderweg en een pechdienst. Met 400 man door de donkere polder om halverwege van een uitstekend dinerbuffet te genieten. Wie doet er mee, ik heb me al ingeschreven op www.nachtvanweesp.nl. Dit maal ingeschreven met de W124 300E maar als er meer clubleden met een W114 of W115 gaan dan zorgen we er voor dat we als team gaan. Dan neem ik ook de W115 of W114 mee.

Lees de site maar eens aandachtig door en bedenk welke redenen er zijn om WEL mee te doen.

Het lijkt mij gaaf om daar meer clubleden te treffen en als team te acteren.

Groet, Stan
    Een sponsoractie met een niet deel 2.pdf
    1M
  • jpaalmanjpaalman januari 2014
    Lijkt me wel leuk! Ik ga er even over nadenken! Ik kan de site helaas niet openen hier op mijn werk, is geblokkeerd (niet werk gerelateerd haha).
    en deze site dan.....owh, begrijp het al....alle vertegenwoordigers rijden in een W115.....hahahaha
    maximaal aantal deelnemers is 200.....dus je kan niet te lang wachten...
    Ik heb me ook ingeschreven met mijn /8 W115! Leuk, nog 1 auto en we kunnen als team mee doen! Heb er nu al zin in!
    en inmiddels de toezegging van clublid Arjan Kok ook binnen.....dat is 3....maar er kunnen er meer bij!!!

we gaan als team! en dat wordt een bijzondere ervaring. Prestatiie geldt zeker maar nog belangrijker is het teamgevoel en gezelligheid!!! Wie durft....

Gerben heeft ook toegezegd maar zoekt nog een navigator :)
    Tof!!
  • Uhm Stan.... ik kan zelf ook navigeren hoor... maar dan zoek ik nog een chauffeur...
    Dus, ben je clublid en lees je dit en wil je meedoen als (bij)rijder... Hop into my ride!
  • Tony+MbTony Mb januari 2014
    Gerben, als gij vlaams verstaat, (en ik spreek wel een beetje nederlands ;-) ), dan wil ik graag op je uitnodiging ingaan. Lijkt me wel leuk om mee te doen.

Ik hoor het wel.
    Moeten we geen W114-W115 Club Nederland sticker op onze auto's dragen tijdens de rit, mooi voor de reclame ;-)
  • Hoi Tony,

Nou dat komt wel goed dan! We hebben een deal!
    Ik heb 10 jaar samengewoond met een dame uit Hulst.
    Zeeuws-Vlaams is wat anders dan echt Vlaams maar ik kon me daar goed verstaanbaar maken bij m'n schoonfamilie en ik begreep alles wat ze zeiden.

Mvg, Gerben.
    Yes, team is een feit!!! Een team mag uit maximaal 5 equipes bestaan dus er kunnen nog 2 auto's bij.....nu de penningmeester nog vragen wat ie wil sponsoren....

@Tony....Tof man dat je meedoet! 

Nu al zin in!

fotootje is van vorig jaar, nu met de /8. Twaalf uur op zo'n Skodastoeltje is niet echt heel fijn.....
    IMAG1319.jpg
    1552 x 2592 - 904K
    Ik zit er echt niet mee om bijrijder te zijn, dus aan jou de keuze Gerben.
  • schrijverjschrijverj januari 2014
    Hoi Gerben,
    Btw er is wel verschil in dialect tussen iemand van rovers erg en iemand uit Ulst...amai als ze het maar nie ore daar op rozen erg. Zal wel proberen het verschil uit te leggen zaterdag. Zeg ik dan als reserve Belg..

Verder...zijn er nog gasten uit België omgeving antwerpen-breda die zaterdag naar achterveld gaan... ze kunnen eventueel meerijden. Hoor het wel.
    Groetjan.
    Jan, ik kan helaas niet komen naar de snert dag. Anders had ik graag op je aanbod ingegaan.

Taalbarriere zal geen probleem zijn. :-D familie (gehad) in Rotterdam, Stein en Leeuwarden.
    Gaat helemaal goed komen, heb er nu al zin in.

Tony, je hebt een prive bericht.....
  • Hallo Jan,
    Beetje late reactie hier maar toch:
    Ja joh, dat taalverschil tussen Hulst en Roversberg ken ik maar al te goed.
    En dat St-Job-in-t-Goor weer anders praat begrijp ik zeker hoor.

O ja, Snertmiddag moet ik aan me voorbij laten gaan...
    Gebroken rib en klaplong door fietsongevalletje... jeugd van tegenwoordig kan echt niet meer fietsen!

Have fun en tot volgende keer.

Gerben,
    Beterschap. Weet nog dat het enigszins pijnlijk is maar een helpende gedachte is dat je er over pakweg 6 weken helemaal vanaf bent...

Nogmaals beterschap.
    Groetjan
  • mjonkersmjonkers januari 2014

Gaat dit nou over een nachtrit / taalverschil / snertmeeting of klaplong ik volg het niet meer.

Dat van sponseren kun je vergeten, e.e.a. zal duidelijk worden tijdens ALV.

Ik denk er nog wel over om ook mee te doen ( voor eigen rekening natuurlijk ), dit onderwerp steeds bewust niet gevolgd, ook vanmiddag niet over begonnen maar lijkt me zo leuk.......eindelijk weer iets met Stan.......

Groeten,

Mark

Ow ja, stickers zijn TE KOOP bij Micky

:-h
    Leuk stickers! Maar zijn er ook grote of alleen van die kleintjes?
    Zijn heeeele mooie kleintjes, waarom moet het altijd groot zijn ?

Nee, serieus weet t niet, even Micky vragen ?

Haha naja die kleine vallen niet zo op, in zo'n rally moet jet wel een beetje opvallen ;)!
    Goed zo Jeroen, gewoon niet te klein, achterruitvullend moet het zijn!!!!

enne Mark, het is maar één nachtje, is dat wel voldoende voor jou om samen met mij iets te ondernemen? ;)

Maar laten we idd on-topic blijven.

Mark, als je serieus overweegt om mee te doen (ik ken je alleen maar als serieus dus ik verwacht eerdaags de inschrijving) dan ben je de laatste in het team. Arjan Kok heeft ook aangegeven mee te willen doen en in een team mogen maximaal 5 equipes deelnemen. Bij inschrijven teamnaam noMERCy opgeven, dan kom je bij ons clubske.....

Meer kun je lezen op www.nachtvanweesp.nl

Ik zou het idd erg tof vinden om met 5 /8-ten achter elkaar van het podium af te rijden.
    owh....en dat sponsoren....dat vragen we dan toch voor de ALV aan...... :)

Hella heeft al een aantrekkelijk voorstel gedaan voor een set extra lampen.....Ik ga nog even stoeien over een makkelijk en zonder schade te monteren beugel voor verlichting aan de auto.

Over die sponsoring het volgende, u kunt uw verzoek in 3 voud indienen bij het secretariaat, deze zal het verzoek na verwerking door sturen naar onze voorzitter dit zal al met al zon zes weken in beslag nemen. De voorzittere zal daar enige tijd ( min. twee weken ) over nadenken en het verzoek doorsturen naar de pennigmeester, welke het verzoek dan terstond resoluut afwijst.

Succes,

Mark

• :-)) :-))
    Ik begrijp dat Mark het hobbywerk van deze en gene niet gesponsord wil zien door de club. Trouwens wel goed om onderscheid te maken in promotie maken op beursen e.d tegen allerlei evennementen zoals de dijken en kreken rally op 2 en 3 mei in HULST waarmee met een of meerdere W114/w115 auto's reclame wordt gemaakt voor onze auto's. Vindt het allemaal nog niet eens zo eenvoudig om ja of nee te zeggen,.........alhoewel??
  • Hoi Jan,
    Daarom, waar trek je de grens en als die vaag is dan is het einde zoek... 
    ;-)
  • StannislawStannislaw maart 2014
    N.a.v. zondag een update:

ons team bestaat nu uit 3 auto's, in een team kunnen maximaal 5 auto's  dus nog 2 plekken (zelf inschrijven op www.nachtvanweesp.nl onder teamnaam noMERCy. Kosten 115E/equipe inclusief een dinerbuffet midden in de nacht

minder inspannend is de dag van Weesp. Dezelfde kaartleessystemen en goedkoper (25E/equipe). Een mooie oefening voor de nacht.

zowel de dag als de nacht hebben een informatiemoment voor de reglementen

de nacht kent een uitleg en prijsuitreiking op de zondagavond na de finish

Dus grijp die kans en doe met ons mee!
  • hallo heren,
    ik zou graag mee rijden met de nacht. een bij rijder heb ik ookal, alleen t inschrijfgeld is nog het grootste struikelblok. 3x 70km rijden voor die centen vind ik nogal.
    maar we zoeken door naar een oplossing.

groeten xavier
  • Hallo Xavier,

Klinkt goed. We gaan 13 april oefenen met z'n allen.
    http://asvdevechtstreek.nl/articles/dagvanweesp

Je kunt natuurlijk ook eerst alleen aan die dag meedoen.
    Kijken of je t leuk vindt. zo niet, dan geen nacht erachteraan.

Lijkt ons leuk als jullie t voor elkaar krijgen... is wel 4x 70 km hoor... Of t waar voor je geld is... voor mij ook de 1e keer. 
    http://nachtvanweesp.nl/

We horen wel kerel, anders 20 april in Twente erbij?

mvg, Gerben.
  • KathodyneKathodyne april 2014
    Hallo Allen,

Ook ik had graag mee willen doen met deze (naar mijn idee) fantastische rit!!
    Ik ga echter mijn vakantiegeld in de Strichacht steken, voor een 'nieuwe' motor

Hopelijk kan ik volgend jaar meedoen! zonder dat ik dan tijdens de rit hoef te piekeren over al dan niet nog voldoende olie in het carter.

Ik houd de verslagen in de gaten !!!

groeten,

Henk

• StannislawStannislaw april 2014
    Hoi Xavier,

Tja, een sponsor hebben we ook nog niet.....daarnaast gaan we de club wel een beetje promoten met een sticker op de achterruit....dus het kost nog meer.

Maar het is een fantastische rit en zeer goed verzorgd. Het dinerbuffet in de nacht is vergelijkbaar met een diner van 30E pp....de gezelligheid en sport is samen meer waard dan 30E pp.....met andere woorden: 12 uur stappen met wat te eten en drinken kost je het zelfde pp :)

Maar de tip van Gerben is een goede....probeer de dag, mss vind je het helemaal niets....ik moet wel zeggen dat de nacht uiteindelijk wel meer dimensie heeft ivm de donkere wegen....

De sticker die we op de achterruit kaan plakken van onze 3 team-auto's.....dat is van dat one-way visionfolie....wel naar buiten kijken, niet naar binnen.... Zo kunnen we de hele zomer rijden voor zo'n 3 tientjes per auto. Ergens anders dan maar een verwijzing naar de teamnaam "noMERCy"
    DSC06049 bewerkt voor de achterruit achterzijde.jpg
    3857 x 1548 - 4M
  • jpaalmanjpaalman april 2014
    Ja waar zetten we die neer? En een rally nummer? Haha!
    :-D
  • Uhm, en de bloedgroepen van de inzittenden!!!    0+ voor mij. 
    :-D
    Verwacht je zo'n heftige nacht Gerben, haha!
    ;)
  • StannislawStannislaw april 2014
    YES! Een 4e clublid heeft zich inmiddels aangemeld in het team. Arjan Kok en zijn vrouw Sylvia gaan ook het avontuur aan.

Er is nog 1 plek in het team beschikbaar. 

Voor volgende week zondag (13 april) rijden we met 4 auto's de dag van Weesp, een maandje later de nacht....ben erg benieuwd!
    Vandaag de Dag van Weesp gereden! Leuke ervaring en goede oefening voor de Nacht straks :)!

De Dag begon wel met een vastzittende rem, ANWB gelukkig snel ter plekke! Gelukkig nog op tijd voor de start!

Zie hieronder: Elfenbein, Papyrusweiss en Schneeweiss (zeg ik het goed ;))!

image.jpg
    3264 x 2448 - 2M
    image.jpg
    3264 x 2448 - 2M
    image.jpg
    3264 x 2448 - 2M
    image.jpg
    3264 x 2448 - 2M
    image.jpg
    3264 x 2448 - 2M
  • Was een topdag!
    Beetje gedoold, beetje succes, boel lol!!!
    Nu nalezen en beter inlezen en volgende keer 's nachts hopelijk meer succes 
    #:-s :)
  • rob.van.gurprob.van.gurp april 2014
    Mooi stickers op die achterruiten! Ziet er zeer goed uit. Succes later met "de nacht". 't is niks voor mij dat navigeren, wordt ruzie! Geeft mij maar een lekker duidelijke route met gewoon hier links en daar rechts, zonder toestanden. Endurance-rit, heel ver weg, dat is nog steeds een droom. Fijn dat jullie hier zo'n plezier aan beleven.
    Groeten, Rob
  • Tony+MbTony Mb april 2014
    Vond het wel leuk maar vrij moeilijk, dacht dat we het toch beter gedaan hadden. Voor de nacht gaan we waarschijnlijk de rollen omdraaien. We zien wel........... prijzengeld zit er duidelijk voor ons niet in :-D
    imageimageimage
    image.jpg
    2048 x 1536 - 1M
    image.jpg
    2048 x 1536 - 1M
    image.jpg
    2048 x 1536 - 1M
  • Hoi Tony, mooie foto's!
    Maarrrr..... na veelvuldig nalezen van de reglementen en de opgegeven route en dan nog eens de uitleg die naderhand werd uitgedeeld... nee echt, zelfs na deze zinsnede... snap ik nu een boel meer van hoe het moest en hoe het zat. Was immers al weer ruim 25 jaar geleden dat ik dit soort evenementen deed in Twente.

Afijn, omdat ik toch een hekel heb aan autorijden - echt waar, ik hoor t mezelf zeggen - gaan we de rollen omdraaien en heb ik goede hoop! Nu maar hopen dat het geen onbewolkte nacht met volle maan wordt want dan hebben we echt geen excuus meer woehaaa!!!

Groet, Gerben.

P.S.: aanstaande zondag wordt echt een stuk eenvoudiger, al heb ik m zelf uitgezet... hihi 
  • KathodyneKathodyne april 2014
    Super!! mannen!

Gaaf hoor zo'n equippe Strichachts!!

Heel veel succes en plezier 
  • Beste lezers,

Helaas heeft Tony Steinfort moeten afzeggen voor de nacht van Weesp op 10 en 11 mei.
    Hij heeft een klus in het buitenland, grote klant, boel centjes mee gemoeid, dus respectabel besluit van hem!

Maar het heeft ook een positieve kant!
    Dit is namelijk je grote kans om die zaterdagavond met je vrouw de finale van het eurovisie-songfestival NIET te hoeven bekijken... of had ik dat beter niet kunnen zeggen, hihi!
    Dat betekent dus ook dat iemand anders in mijn auto de chauffeur mag zijn die nacht.
    Ik zal graag navigeren want auto-rijden is niet mijn grootste hobby...
    Tussendoor ruilen van plek is ook toegestaan dus alles kan.

Voor meer informatie, bijvoorbeeld over de kosten, kun je me mailen of bellen.
    Mijn mailadres en telefoonnummer staan voor in het clubblad.

Groet, Gerben Nieuwland.
  • Zooo, Geregeld!!!!

De clubblad-cover-maker gaat voor de clubbladmaker sturen...
    Minder cryptisch:
    Kees Brouwer lijkt het erg leuk om dit avontuur mee te maken.
    Dus... wie nog mee wil... reageren hoeft niet meer. Of je moet als passagier mee willen... op de achterbank van de coupé 
    ;)

Kees, ontzettend leuk dat je meedoet!!!

Groet, Gerben.
  • Tony+MbTony Mb april 2014
    Gerben, ik ben blij te horen dat je al een vervanger gevonden hebt. Ik wens jullie dan ook veel succes, ga het op afstand volgen. En nadien wel in het clubblad lezen en ik heb al zo een flauw vermoeden wat er op de cover gaat staan van het volgende clubblad.
  • jpaalmanjpaalman mei 2014
    Nog 6 dagen... B-)
  • Helaas nog even wachten maarrrrrr....
    Ter leering ende vermaeck komende dinsdag 6 mei een infoavond voor de teams.
    Voorpret en nut gecombineerd dus.

Nog 6 nachtjes... 
    B-)
  • Nog een paar uurtje tot de technische keuring en de start... Verslag volgt de komende dagen wel!
  • jpaalmanjpaalman mei 2014
    Nummer 42 is er ook klaar voor! Tot straks! ;-)
    image.jpg
    2048 x 1536 - 850K
  • Hier een eerste verslag.

Om 17:08 stonden Kees Brouwer en ik met goede zin bij de technische keuring. Die was gelukkig binnen want het kwam even met bakken uit de hemel. Daarna een broodje en koffie bij de uitreiking van het routeboek en op naar het startpodium in het centrum van Weesp. Een heuse band en omroeper schoten ons af om 17:58.
    Daarna moesten we ergens linksaf
    .......................................................................................................................... ..............................
    en kwamen we zondagochtend om 04:58 weer aan in Weesp.
    Ondertussen reden we via Almere en Huizen naar Amersfoort naar Nijkerk naar Harderwijk naar Zeewolde naar Almere en weer naar Weesp. Bij elkaar was dat ruim 300 kilometer.
    De vier trajecten werden gereden via kaartlezen met pijlopdrachten, via bolletje-pijl, via ingetekende lijn, en via route beschrijving. Zeer uitdagend allemaal. 
    Het buffetdiner in Nijkerk was goed geregeld allemaal, hulde aan de organisatie. 
    Een uitgebreider verslag volgt t.z.t. in het clubblad.

O ja, we hebben vooral heel veel lol gehad.

Beste clubleden,

Log hier in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U heeft als het goed is uzelf als lid aangemeld via de site, met hetzelfde gebruikersnaam als van de website kunt u hier inloggen. Wijzig na inloggen direct het standaard wachtwoord naar uw gewenste wachtwoord voor het forum. Tip: maak dit wachtwoord gelijk aan het wachtwoord van de website. Heeft u hulp nodig? Neem dan even contact op via dit formulier

Inloggen

In this Discussion